sobota, 19 maja 2012

UNREAL ENGINE 4 - nadchodzi nowe!

Magazyn Wired opublikował pierwsze screeny z dema prezentującego możliwości silnika Unreal Engine 4, stworzonego przez Epic Games. Obrazki pochodzą z zamkniętego pokazu, który miał miejsce podczas Game Developers Conference, w marcu tego roku.


Nad trwającym 2,5 minuty demem pracowało przez trzy miesiące 14 inżynierów Epic Games, którzy według szefa projektu spędzili nad nim wiele nieprzespanych nocy. Działało dzięki karcie graficznej Nvidia GeForce GTX 680, wyposażonej w czip Kepler, która w czasie prezentacji nie była jeszcze dostępna w szerokiej sprzedaży.


Co ciekawe, demonstracja działała w czasie rzeczywistym, a przedstawiciel studia, po zakończeniu animowanego intra, mógł swobodnie poruszać się po przygotowanej na jego potrzeby scenografii, obserwując ją z perspektywy pierwszej osoby. „Spacer” ten był główną atrakcją pokazu i pozwolił pracownikom Epic opowiedzieć o najważniejszych zaletach nowego silnika. Największy nacisk położyli oni na prezentację efektów cząsteczkowych. Unreal Engine 4 ma pozwalać w czasie rzeczywistym generować miliony małych obiektów, takich jak iskry, drobiny kurzu czy popiołu, bez widocznych strat w wydajności, w jakości dostępnej dotychczas jedynie dla pre-renderowanych filmów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz